Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie
Siedziba Izby znajduje się przy al. Marszałka J. Piłsudskiego 59A w Olsztynie.
Na czele Izby stoi Dyrektor, który podlega Ministrowi Finansów.
Dyrektorowi w pracy pomagają zastępcy, a także pracownicy i funkcjonariusze.
Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej (w skrócie KAS).
W każdym województwie jest jeden taki urząd jak Izba.
KAS w naszym województwie
Warmińsko-mazurską KAS tworzą:
- izba administracji skarbowej,
- urzędy skarbowe (16),
- urząd celno-skarbowy - w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (2) i oddziały celne (11).
Czym zajmuje się Izba?
Dyrektor Izby nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Urząd skarbowy obsługuje i wspiera podatników w prawidłowym płaceniu podatków.
Urząd prowadzi też kontrole, czyli sprawdza czy podatnicy przestrzegają przepisów.
Urząd pobiera zaległości podatkowe, gdy ludzie nie płacą podatków w terminie.
Urząd zapewnia wpływ pieniędzy do budżetu państwa.
Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrole celno-skarbowe.
Oznacza to, że urząd sprawdza czy podatnicy przestrzegają przepisów prawa.
Urząd pobiera też opłaty związane z przewozem towarów przez granicę.
Urząd celno-skarbowy walczy z przestępczością gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynków izby znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność/Dostępność architektoniczna.
Kontakt z Izbą Administracji Skarbowej w Olsztynie
Aby załatwić sprawy w izbie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie, al. Marszałka J. Piłsudskiego 59A, 10-950 Olsztyn;
- wysłać e-mail na adres: ias.olsztyn@mf.gov.pl;
- wysłać faks na numer: 89 534-32-20;
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 89 534 49 44 lub 89 525 41 00;
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce: Dostępność/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.