Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym,
- telefonicznie – pod numerem 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8,
- podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie rezerwacji wizyt.
Urząd Skarbowy w Działdowie przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Osobiste załatwienie sprawy
Każdy klient może załatwić sprawę osobiście w siedzibie i w godzinach pracy Urzędu. Sprawę można również załatwić przez pełnomocnika. W takim przypadku pełnomocnik przedkłada oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem opłaty skarbowej (17 zł) chyba, że pełnomocnictwo zostało już wcześniej zgłoszone. Wolne od opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Korespondencyjne załatwienie sprawy
Dokumenty/deklaracje można przesłać:
- za pośrednictwem poczty na adres urzędu
- za pomocą systemu e-deklaracje
- za pomocą e-Urzędu Skarbowego (link otwiera nowe okno w innym serwisie)
- za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej (link otwiera nowe okno w innym serwisie)
Aby móc skorzystać z zasobów Elektronicznej Skrzynki Podawczej, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl. Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.
Telefoniczne załatwienie sprawy
Kontakt telefoniczny należy do najbardziej powszechnych, a zarazem efektywnych sposobów komunikowania się klienta z Urzędem. Pracownik obsługujący telefon powinien dołożyć wszelkich starań aby klient uzyskał kompetentną, wyczerpującą odpowiedź na zadane pytania – stosownie do obowiązujących przepisów prawnych. Z uwagi na ochronę danych osobowych oraz tajemnicę skarbową - nie wszystkie informacje mogą być udzielane telefonicznie.
Przyjmowanie, załatwianie skarg i wniosków
Skargi i wnioski są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowanie administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie:
- pisemnej – osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres urzędu,
- pocztą elektroniczną,
- za pomocą platformy e-PUAP
- ustnie do protokołu.
Ustne skargi i wnioski mogą być zgłaszane Naczelnikowi Urzędu, Zastępcy Naczelnika lub kierownikom komórek organizacyjnych. Naczelnik Urzędu Skarbowego, Zastępca Naczelnika lub wyznaczona osoba przyjmuje w sprawach skarg i wniosków od wtorku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15, a w każdy poniedziałek od 7.15 do godziny 16.00. Istnieje także możliwość wcześniejszego telefonicznego umówienia się na spotkanie.
Odpowiedź na skargę bądź wniosek zostaje wydana bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. W sytuacji nie dotrzymania terminu załatwienia skargi lub wniosku Naczelnik Urzędu Skarbowego zawiadamia wnoszącego skargę bądź wniosek, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
Osobiste dostarczenie dokumentów na nośniku informatycznym
Dostarczenie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych do siedziby Urzędu Skarbowego, odbywa się w godzinach pracy kancelarii, na następujących nośnikach danych:
- płyta CD
- płyta DVD
Potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu na informatycznych nośnikach danych:
- Dokument elektroniczny doręczany na informatycznym nośniku danych jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem.
- Dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Akceptowalne formaty dokumentów i załączników to: DOC, DOCX, RTF, XLS, XLSX, XML, TXT, ODS, ODT, GIF, JPG, TIF (TIFF), PNG, PDF, ZIP.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.