Dla obywateli: Skargi i wnioski (link otwiera nowe okno w innym serwisie)
Dla instytucji: Tytuły wykonawcze (link otwiera stronę w innym serwisie)
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami możliwy do doręczenia za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej nie może przekroczyć 5 MB.
Adres Eletronicznej Skrzynki Pocztowej Urzędu Skarbowego w Elblągu na platformie ePUAP:
- /p9n595yxvk/skrytka
Do złożenia elektronicznego wniosku do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie e-PUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie) oraz posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub posiadanie profilu zaufanego e-PUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu Skarbowego w Elblągu:
- Złożenie zeznania lub deklaracji podatkowej poprzez system e-Deklaracje na portalu podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie);
- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line poprzez system ePUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie);
- Za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) na adres us.elblag@mf.gov.pl. Pisma skierowane na adres poczty elektronicznej Urzędu traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, wobec czego Urząd nie wystawia Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do przesłania za pomocą poczty elektronicznej nie może przekroczyć 5 MB.
- Dostarczenie dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym do siedziby Urzędu Skarbowego w Elblągu mieszczącej się w budynku przy ul. Adama Mickiewicza w Elblągu, w godzinach urzędowania, na następujących nośnikach danych:
- Pamięć masowa USB 1.1 lub 2.0
- Płyta CD
- Płyta DVD
Wymienione nośniki powinny mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). W przypadku braku możliwości zapisu UPO na w/w nośniku Urząd może wydać potwierdzenie odbioru w formie papierowej.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu na informatycznych nośnikach danych:
- Dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Akceptowalne formaty dokumentów i załączników to: DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIF, BMP, JPG, PDF, ZIP.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Uwaga!
Zeznania i deklaracje podatkowe w formie elektronicznej można składać wyłącznie poprzez stronę e-deklaracje (link otwiera nowe okno w innym serwisie).