Każdy ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy;
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wniosek do pobrania:
Formularz w dostępnym formacie PDF (965 KB).
Realizacja wniosku:
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres: Urząd Skarbowy w Ełku,
ul. Wojska Polskiego 67, 19-300 Ełk; - drogą elektroniczną na adres: us.elk@mf.gov.pl.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.