Skargi i wnioski przyjmowane są, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów:
- Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
- Ustawa o petycjach z dnia 11 lipca 2014 r.
Załatwianiem skarg i wniosków kierowanych przez podatników, ich organizacje i inne instytucje do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Ełku zajmuje się Sekretariat Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko Pracy.
Skargi i wnioski przyjmowane są:
- w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Ełku (II piętro, pokój nr 209) od poniedziałku do piątku w godzinach 7:15 – 15:15.
- na Sali Obsługi Podatnika w poniedziałki w godzinach 15:15-18:00.
Naczelnik przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków codziennie, w godzinach pracy Urzędu Skarbowego natomiast w poniedziałki w godz. 15:15 - 18:00 wyznaczony przez Naczelnika pracownik Sali Obsługi Podatnika.
Odpowiedź na skargę bądź wniosek zostaje wydana bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. W sytuacji nie dotrzymania terminu załatwienia skargi lub wniosku Naczelnik Urzędu Skarbowego zawiadamia wnoszącego skargę bądź wniosek, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.