Skargi, Wnioski i Petycje

Skargi, Wnioski i Petycje

Skargi, Wnioski i Petycje

Przyjmowanie, załatwianie skarg i wniosków

Skargi i wnioski są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowanie administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie:

  • pisemnej – osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres urzędu,
  • pocztą elektroniczną,
  • za pomocą platformy e-PUAP
  • ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski mogą być zgłaszane Naczelnikowi Urzędu lub kierownikom komórek organizacyjnych w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15, a w każdy poniedziałek od 15.15 do godziny 18.00 w trakcie dyżuru na Sali Obsługi Podatnika (pok.108).

Skargi oraz wnioski powinny zawierać:

  • imię, nazwisko (nazwę) oraz
  • adres wnoszącego skargę lub wniosek.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Odpowiedź na skargę bądź wniosek zostaje wydana bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. W sytuacji nie dotrzymania terminu załatwienia skargi lub wniosku Naczelnik Urzędu Skarbowego zawiadamia wnoszącego skargę bądź wniosek, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.

Skarg i wniosków  nie można złożyć telefonicznie.

Rozpatrywanie petycji

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

Petycję można:

  1. Przesłać listownie, na adres: Urząd Skarbowy w Nidzicy, ul. Żeromskiego 11, 13-100 Nidzica;
  2. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej portalu epuap (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.;
  3. Przesłać elektronicznie na adres: us.nidzica@mf.gov.pl;
  4. Złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Nidzicy w dni robocze w godzinach od 7.15 do 15:15 (pok. 207), dodatkowo w poniedziałki w trakcie dyżuru Sali Obsługi Podatnika w godzinach od. 15:15 do 18:00 (pok.108).

Petycji nie można złożyć telefonicznie.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 14.11.2018 Data publikacji: 14.11.2018 08:04 Data ostatniej modyfikacji: 06.09.2021 10:11
Autor: Katarzyna Cwalina Osoba publikująca: Katarzyna Cwalina Osoba modyfikująca: Katarzyna Cwalina
Rejestr zmian