Przyjmowanie, załatwianie skarg i wniosków
Skargi i wnioski są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowanie administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie:
- pisemnej – osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres urzędu,
- pocztą elektroniczną,
- za pomocą platformy e-PUAP
- ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski w Urzędzie Skarbowym w Olecku mogą być zgłaszane Naczelnikowi, Zastępcy Naczelnika lub kierownikom komórek organizacyjnych od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15, a w każdy poniedziałek od 15.15 do 18.00 wyznaczonej osobie w trakcie dyżuru na Sali obsługi podatnika. Istnieje też możliwość wcześniejszego telefonicznego umówienia się na spotkanie.
Odpowiedź na skargę bądź wniosek zostaje wydana bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. W sytuacji nie dotrzymania terminu załatwienia skargi lub wniosku Naczelnik Urzędu Skarbowego zawiadamia wnoszącego skargę bądź wniosek, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
Petycje
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Petycję można:
- Przesłać listownie, na adres: Urząd Skarbowy w Olecku, ul. Wojska Polskiego 7, 19-400 Olecko;
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto stronie internetowej portalu epuap (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.;
- Przesłać elektronicznie na adres: us.olecko@mf.gov.pl;
- Złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Skarbowego w Olecku w dni robocze w godz. 7.15-15.15, adres: Urząd Skarbowy w Olecku, ul. Wojska Polskiego 7, 19-400 Olecko.
Petycji nie można złożyć telefonicznie.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
- oznaczenie adresata petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.