Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Petycję można:
- Przesłać listownie, na adres: Urząd Skarbowy w Olsztynie, Al. Piłsudskiego 59, 10-950 Olsztyn;
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej portalu epuap (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.;
- Przesłać elektronicznie na adres: us.olsztyn@mf.gov.pl;
- Złożyć osobiście w Kancelarii Urzędu Skarbowego w Olsztynie w dni robocze: w poniedziałki w godzinach od 7.15 do 18.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15, adres: Urząd Skarbowy w Olsztynie, Al. Piłsudskiego 59, 10-950 Olsztyn,
Petycji nie można złożyć telefonicznie.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
- oznaczenie adresata petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.