Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:
- wnieść na piśmie, przesyłając na adres: Urząd Skarbowy w Szczytnie, ul. Warszawska 5, 12-100 Szczytno,
- przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP Urzędu Skarbowego w Szczytnie. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej portalu ePUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.
- złożyć osobiście:
- w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Szczytnie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15,
- na Sali Obsługi Podatników (pokój Nr 9 ) w poniedziałki w godzinach od 15.15 do 18.00 adres: Urząd Skarbowy w Szczytnie, ul. Warszawska 5, 12-100 Szczytno,
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko/nazwę i dokładny adres zamieszkania/siedziby (adres elektroniczny nie jest wystarczający) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia na skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska/nazwy oraz adresu pocztowego nie zostanie udzielona odpowiedź w trybie Działu VIII k.p.a. Będą one stanowiły przedmiot analizy wewnętrznej.
Przyjmowanie interesantów przez Naczelnika oraz Zastępcę Naczelnika odbywa się w godzinach pracy Urzędu Skarbowego, po uprzednim uzgodnieniu terminu. W każdy poniedziałek, poza godzinami pracy Urzędu tj. od 15.15 do 18.00 dyżur pełni wyznaczony przez Naczelnika pracownik.