Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:
- wnieść na piśmie, przesyłając na adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Skarbowy w Olsztynie, 10-408 Olsztyn, ul. Lubelska 37
- złożyć osobiście w Kancelarii Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Skarbowego w Olsztynie od wtorku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15, a w każdy poniedziałek od 7.15 do godziny 18.00.
- przesłać elektronicznie na adres: us.wmus@mf.gov.pl;
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP - na adres: /p976w8iau2/SkrytkaESP. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej portalu ePUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.;
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko/nazwę i dokładny adres zamieszkania/siedziby (adres elektroniczny nie jest wystarczający) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia na skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska/nazwy oraz adresu pocztowego nie zostanie udzielona odpowiedź w trybie Działu VIII k.p.a. Będą one stanowiły przedmiot analizy wewnętrznej.
Naczelnik Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Skarbowego przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków:
- od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu
- we wtorki od 15.15 do 16.00
po uprzednim uzgodnieniu terminu.