Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:
- wnieść na piśmie, przesyłając na adres: Urząd Skarbowy w Braniewie, ul. Jana Matejki 6, 14-500 Braniewo,
- złożyć osobiście:
- w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Braniewie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15,
- na Sali Obsługi Podatników w poniedziałki w godzinach od 15.15 do 18.00
- złożyć telefonicznie tel. 243 243 95 00.
- przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą e-PUAP Urzędu Skarbowego w Braniewie. Adres skrzynki podawczej Urzędu Skarbowego w Braniewie: /0l8wvn2n1h/skrytkaESP. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko/nazwę i dokładny adres zamieszkania/siedziby (adres elektroniczny nie jest wystarczający) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia na skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska/nazwy oraz adresu pocztowego nie zostanie udzielona odpowiedź w trybie Działu VIII k.p.a. Będą one stanowiły przedmiot analizy wewnętrznej.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Braniewie przyjmuje interesantów we wtorki w godzinach 9.00 – 12.00.
Kierownicy komórek organizacyjnych urzędu przyjmują interesantów w godzinach pracy Urzędu Skarbowego. W każdy poniedziałek, poza godzinami pracy Urzędu tj. od 15.15 do 18.00 dyżur pełni wyznaczony przez Naczelnika kierownik.