Przyjmowanie, załatwianie skarg i wniosków
Skargi i wnioski są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowanie administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie:
- pisemnej – osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres urzędu,
- pocztą elektroniczną,
- za pomocą platformy e-PUAP
- ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski mogą być zgłaszane Naczelnikowi Urzędu, Zastępcy Naczelnika lub kierownikom komórek organizacyjnych od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15, a w każdy poniedziałek od 15.15 do godziny 18.00 wyznaczonej osobie w trakcie dyżuru na Sali Obsługi Podatnika. Istnieje także możliwość wcześniejszego telefonicznego umówienia się na spotkanie.
Odpowiedź na skargę bądź wniosek zostaje wydana bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca. W sytuacji nie dotrzymania terminu załatwienia skargi lub wniosku Naczelnik Urzędu Skarbowego zawiadamia wnoszącego skargę bądź wniosek, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy.
Rozpatrywanie petycji
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Petycję można:
- Przesłać listownie, na adres: Urząd Skarbowy w Kętrzynie, ul. Powstańców Warszawy 13, 11-400 Kętrzyn
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP. Aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej portalu epuap (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.;
- Przesłać elektronicznie na adres: us.ketrzyn@mf.gov.pl;
- Złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Kętrzynie w dni robocze w godzinach od 7.15 do 15.15, dodatkowo w poniedziałki w trakcie dyżuru Sali Obsługi Podatnika w godzinach od. 15.15 do 18.00.
Petycji nie można złożyć telefonicznie.