Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Petycję można:
- Przesłać listownie na adres: Urząd Skarbowy w Piszu, ul. Okopowa 2, 12-200 Pisz,
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy ePUAP,
- Przesłać elektronicznie na adres: us.pisz@mf.gov.pl,
- Złożyć osobiście:
- w Sekretariacie Urzędu Skarbowego w Piszu w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7.15-15.15,
- na sali obsługi w poniedziałki w godzinach 15.15–18.00.
Petycji nie można złożyć telefonicznie.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
- oznaczenie adresata petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.